לכל שוחרי האגודה שלום.

שגרת החירום והמלחמה נמשכת, 134 חטופים נמקים בשבי, עשרות אלפים מחכים לחזור לבתיהם, ממשלת החירום נסדקת מימין ומשמאל, והמחאה חוזרת לרחובות. אם 2023 הייתה שנת הדרמה הטראגית, 2024 היא שנת התסכול והתקווה.

הכינוס השנתי של האגודה יעסוק בנושאים העולים מן המצב החדש: "שפה וחברה בעקבות מלחמת השבעה באוקטובר", ופתוח כמובן גם להצעות בנושאים אחרים.
הכינוס יתקיים באוניברסיטת חיפה, ביום שני, י"ח בסיוון, 24 ביוני 2024, הקול הקורא כבר מפורסם באתר. החלו להגיע הצעות מעניינות, אל תדחו לרגע האחרון!

בשבוע הבא יתקיים במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט הכנס הבין-לאומי על שפה ומקום, בשיתוף פעולה עם אגודת איל"ש ומכללת לוינסקי-וינגייט. באתר פורסמה התוכנית המלאה של הכנס >>

הגיליון החדש של כתב העת "עיונים בשפה וחברה" יצא לאור הוא עוסק באירועים ובמאבקים של שנת 2023, שסבבה ברובה סביב ההפיכה המשטרית, ויש בו גם התייחסות לאירועי השבעה באוקטובר. לקריאת תוכן העניינים המלא >>

במהלך השנה יֵצא גיליון מיוחד נוסף, ביוזמת חוקרות וחוקרים מאוניברסיטת בר-אילן, שבו ייבחנו מילות מפתח המלוות את חיינו מאז השבעה באוקטובר. מתוכנן להופיע גיליון שלישי לשנת 2024, שיעסוק בסוגיות בתרגום. זו השנה הראשונה שבה יצאו שלושה (!) גיליונות של כתב העת, ומגיע יישר כוח לעורכת כתב העת, פרופ' עירית קופפרברג.

שנדע ימים טובים, ימים של שיח קשוב, מנומק והוגן.
ד"ר רוביק רוזנטל,
נשיא האגודה

לקריאת האיגרת במלואה, לחצו כאן >>