לכל שוחרי האגודה שלום.

הימים המטלטלים העוברים עלינו נמשכים, גם בחרדה לשלום החטופים, וגם בחרדה לשלום החיילים ובציפייה לסיום ראוי של המלחמה. השיח קורא מכל במה אפשרית לאחדות, אבל ככל שעולות שאלות יסוד מתגלה שהאחדות היא ציפוי פריך למחלוקות עמוקות על דמות המדינה ועתידה.

הכינוס השנתי של האגודה סביב הנושאים העולים מן המצב החדש: שפה וחברה בעקבות מלחמת השבעה באוקטובר. הכינוס יתקיים באוניברסיטת חיפה, ביום שני, י"ח בסיוון, 24 ביוני 2024. אנחנו מודעים לכך שחלק מהמוסדות האקדמיים יהיו עדיין בעיצומו של הסמסטר השני, ובטוחים שהדבר לא יפגע בכינוס ובתכנים שיתכנסו אליו. באתר מוצג עכשיו הקול הקורא ובו שלל נושאים הקשורים לנושא המרכזי, וכמובן אפשרות להציע נושאים אחרים.

בחודש מרס האגודה תשתתף בכנס בין-לאומי על שפה והגירה, בשיתוף פעולה עם אגודת איל"ש ומכללת לוינסקי-וינגייט. ההצעות הרבות לכנס נבדקות ונשפטות, והציבור מוזמן להירשם לכנס, הפרטים בקישור זה.

כתב העת של האגודה, "עיונים בשפה וחברה", נרתם גם הוא לתקופה המיוחדת הנוכחית. בראשית השנה האזרחית יצא לאור גיליון העוסק באירועים ובמאבקים של שנת 2023, שסבבה ברובה סביב ההפיכה המשטרית, ותהיה בו גם התייחסות לאירועי השבעה באוקטובר. במהלך השנה יֵצא גיליון מיוחד נוסף, ביוזמת חוקרות וחוקרים מאוניברסיטת בר-אילן, שבו ייבחנו מילות מפתח המלוות את חיינו מאז השבעה באוקטובר. גיליון שלישי יצא אף הוא ב-2024 ויעסוק בסוגיות בתרגום. זו השנה הראשונה שבה יצאו שלושה (!) גיליונות של כתב העת, ומגיע יישר כוח לעורכת כתב העת, פרופ' עירית קופפרברג.

שנדע ימים טובים, ימים של שיח קשוב, מנומק והוגן.

ד"ר רוביק רוזנטל,
נשיא האגודה

לקריאת האיגרת במלואה, לחצו כאן >>