על אף ההסתייגות של הציבור החרדי מגיוס לצבא, אפשר לראות כיצד בכל זאת קיים חלחול של אלמנטים לשוניים מסוימים מבחוץ פנימה, אל תוך הקהילה הסגורה.

בדוגמה זו קיים אימוץ של סלנג צה"לי על ידי המפרסם החרדי, במודעה המבטיחה "במיידי" מתנה עבור איסוף מוצרי מזון, פעולה שמשמרת את המחויבות של הקהילה לערכיה.

דוגמה מעניינת זו ממחישה כיצד לעתים תרבות חיצונית חודרת לקהילה סגורה ומבודלת.

 

בתמונה: מודעה לעידוד גמ"ח, בצירוף הכיתוב: כל ילד שאוסף ומביא 200 מוצרי מזון מקבל במיידי קורקינט.